Junior Juridisch Adviseur Openbare Orde en Veiligheid

Gemeente Amstelveen
  • 24 uur p/w
  • Noord-Holland
  • €65,- p/u
Hybride & Detachering
Sluit over -64 dagen
Inschrijven
  • Sluitingsdatum: 12 mei 2025 om 12:00
  • Startdatum: 19 mei 2025
  • Einddatum project: 31-12-2025 met 3 maal 3 maanden optie tot verlenging

Opdrachtomschrijving

Opdracht

De afdeling VH werkt aan een veilige en leefbare omgeving in Amstelveen en Aalsmeer. Dit doen we door het behandelen van vergunningaanvragen, toezicht en handhaving op het gebied van openbare orde, veiligheid en woonfraude. Daarnaast coördineren we het Integraal Veiligheidsbeleid, inclusief ondermijning, crisisbeheersing en rampenbestrijding.



Je bent een verbindende adviseur die gemeenten vertegenwoordigt in externe veiligheidsoverleggen en werkt op basis van het Integraal Veiligheidsplan en actieplannen. Je speelt een sleutelrol in de handhaving op het gebied van woninggebruik (zoals kamergewijze verhuur en Airbnb) en bereidt juridische besluiten voor op basis van toezichtrapportages. Je werkt nauw samen met collega’s, bestuur en externe veiligheidspartners in een dynamisch speelveld waar coördinatie en samenwerking essentieel zijn.

 

 

Competenties

De ideale kandidaat beschikt over een goed ontwikkeld analytisch vermogen en is oplossingsgericht. Je kunt omgaan met belangentegenstellingen in een politiek/bestuurlijke omgeving. Je kunt goed zelfstandig en in teamverband werken. Je bent in staat om je onafhankelijk op te stellen, bent stressbestendig, flexibel en integer. Wij kijken uit naar iemand die resultaatgericht, betrouwbaar, klantgericht en zorgvuldig is.

 

 

Referentie

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

Organisatie

Organisatie

Bij Juridisch ZZP zetten we ons in voor professionals die excelleren in hun vakgebied en hun verantwoordelijkheid serieus nemen. Wij geloven dat goed zorgen voor onze mensen leidt tot succes voor het hele bedrijf. Met een transparant en rechtvaardig businessmodel belonen we deze generatie ZZP juristen naar behoren. We bieden meer autonomie, variatie en inkomsten, waardoor we een aantrekkelijke werkgever zijn voor hoogopgeleide specialisten. Ons sterke netwerk bestaat uit toegewijde professionals, waardoor wij de ideale partner zijn voor kennis en expertise.

Hybride constructie

Met onze Hybride constructie hebben wij de perfecte oplossing en profiteer je van:

  • Behoud je ondernemerschap
  • Pensioenopbouw en vakantiedagen
  • Geen risico op schijnzelfstandigheid (Wet DBA-proof!)
  • Basissalaris van €2.500 bij geen opdracht 

Werk als zelfstandige, maar mét zekerheid! Klik hieronder en ontvang meer informatie over onze Hybride constructie.

 

Lees meer

(opleidings)eisen

  • Een afgeronde opleiding hbo-recht of hbo juridische dienstverlening

Wensen

  • Interview; (25%)
  • Prijs; (25%)
  • Op cv aantoonbaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie opgedaan in de afgelopen 5 jaar; (25%)
  • Op cv aantoonbaar ervaring met dossiers op het gebied van handhavingszaken; (10%)
  • Op cv aantoonbaar ervaring met Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en regelgeving op het gebied van wonen; (10%)
  • Op cv aantoonbaar ervaring met het systeem InProcess. (5%)

KO eisen

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau en bij voorkeur een afgeronde opleiding hbo-recht of hbojuridische dienstverlening;
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring met de juridische behandeling op het terrein van handhaven wonen;
  • Je hebt ervaring binnen een gemeentelijke organisatie opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
  • Je hebt ervaring met dossiers op het gebied van handhavingszaken;
  • Je hebt ervaring met het systeem InProcess;
  • Je hebt ervaring met regelgeving Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en op het gebied van wonen;
  • Je schakelt makkelijk tussen verschillende partners (zoals politie, OM, en gemeentelijke afdelingen) en weet uiteenlopende belangen bij elkaar te brengen.

Informatie

  • Aantal uur per week 24 uur
  • Van 19 mei 2025
  • Tot 31-12-2025 met 3 maal 3 maanden optie tot verlenging
  • Prijs per uur €65,- p/u

Extra informatie

Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag overleggen.

De gesprekken vinden plaats op het raadhuis te Amstelveen op woensdag 14 mei 2025 tussen 14.00 en 17.00 uur. Gelieve hier rekening mee te houden.

  • 1. Binnen 1 werkdag reactie
  • 2. Introductie bij de opdrachtgever
  • 3. Aan de slag
WE REAGEREN ALTIJD BINNEN ÉÉN WERKDAG
  • We kijken goed naar je cv en gaan na in hoeverre je past bij de opdracht. Is er een match?
  • Ook kijken we naar je gewenste tarief. In hoeverre is dit concurrerend?
  • Zodra alle seinen op groen staan, starten we het offertetraject. Dat doen we alleen als we denken dat je een goede kans maakt om de opdracht binnen te slepen. 
  • Twijfelen we of er een match is? Dan hoor je dat binnen één werkdag van ons.

 

De opdracht sluit 12 mei 2025. We ontvangen graag je reactie uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum van de opdracht.
Inschrijven

Let op! Dit betreft een Hybride vacature, geen ZZP opdracht.

Gegevens
Uurtarief
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Copyrights © 2025 All Rights Reserved by Juridisch ZZP