Juridisch Adviseur Inkoop en Aanbesteding

Gemeente Utrecht
  • 24-32 uur p/w
  • Utrecht
  • €120,- p/u
Sluit over -66 dagen
Inschrijven
  • Sluitingsdatum: 11 maart 2025 om 09:00
  • Startdatum: 1 april 2025
  • Einddatum project: 01-10-2025 met 6 maanden optie tot verlenging

Opdrachtomschrijving

Opdrachtomschrijving

Als juridisch adviseur ben je een belangrijke schakel in de processen van inkoop en aanbesteding. Je ondersteunt de centrale en decentrale inkopers bij het doorlopen van aanbestedingen. Dit zijn zowel Europese als onderhandse procedures, inclusief de contractering.

Concreet bestaan jouw werkzaamheden uit:

  • Geven van zelfstandig juridisch advies over alle mogelijke aanbestedingsrechtelijke kwesties;
  • Je toetst en redigeert aanbestedingsdocumenten en denkt mee over inkoop- of marktbenaderingsstrategieën;
  • Je adviseert inkopers over het beantwoorden van vragen van inschrijvers en gaat aan de slag met eventuele (juridische) bezwaren;
  • Je adviseert ook gedurende de uitvoering of bij de beëindiging van het contract;
  • Soms is niet duidelijk of de gemeente gehouden is om aan te besteden; ook is het soms niet duidelijk of er sprake is van inkoop of subsidie. Jij helpt je collega’s grip te krijgen op het volgen van de juiste route;
  • Toetsen en redigeren van aanbestedingsdocumenten en meedenk over inkoop- of marktbenaderingsstrategieën.

 

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

 

Competenties

  • Communicatief vaardig: Je bent communicatief vaardig en een stevige gesprekspartner voor managers op alle niveaus binnen de gemeentelijke organisatie. Je bent gericht op een fijne samenwerking, maar ook in staat om zelfstandig lastige dossiers tot een goed eind te brengen;
  • Oplossingsgerichte houding: Jij combineert jouw inhoudelijke expertise combineert met een laagdrempelige en oplossingsgerichte houding. Jij wacht niet tot werk naar jou toekomt maar komt proactief met gerichte adviezen;
  • Analyserend vermogen: Je kunt problemen goed analyseren en denkt mee met de interne klant. Je bent in staat om zelfstandig lastige dossiers tot een goed eind te brengen.

Organisatie

Organisatie

 

Utrecht heeft jou nodig!  


Dit is waarom jij als juridisch adviseur bij de gemeente Utrecht wil werken:

  • Maatschappelijk belang. Jij zorgt er mede voor dat ons gemeenschapsgeld zo verantwoord mogelijk wordt uitgegeven;
  • Complexe inhoud. Met jouw oplossingsgerichtheid adviseer jij over complexe processen van inkoop en aanbestedingen;
  • Je komt te werken in een groot team van juridische collega’s met uiteenlopende disciplines, het cluster Advies & advocatuur (36 fte) van het onderdeel Juridische Zaken. Wij zijn verantwoordelijk voor het gevraagd en ongevraagd juridisch adviseren van de organisatieonderdelen van de gemeente Utrecht. Daarnaast beschikken wij over 4 advocaten in dienstbetrekking die namens de gemeente optreden in civielrechtelijke procedures;
  • In jouw werk vorm jij een team met adviseurs over aanbestedingsrecht, subsidie, verbonden partijen, financiële arrangementen, staatssteun en ondernemingsrecht.

Midlance constructie

Met onze Midlance constructie hebben wij de perfecte oplossing en profiteer je van:

  • Behoud je ondernemerschap
  • Pensioenopbouw en vakantiedagen
  • Geen risico op schijnzelfstandigheid (Wet DBA-proof!)
  • Basissalaris van €2.500 bij geen opdracht 

Werk als zelfstandige, maar mét zekerheid! Klik hieronder en ontvang meer informatie over onze Midlance constructie.

 

Lees meer

(opleidings)eisen

  • wo

Wensen

KO eisen

  • Een wo werk- en denkniveau en een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
  • Een senior juridisch adviseur met ruime expertise (minimaal 3 jaar ervaring);
  • Minimaal vijf jaar ervaring als juridisch adviseur in het aanbestedingsrecht;
  • Jouw ervaring als juridisch adviseur bij voorkeur opgedaan bij een middelgrote tot grote gemeente.

Informatie

  • Aantal uur per week 24-32 uur
  • Van 1 april 2025
  • Tot 01-10-2025 met 6 maanden optie tot verlenging
  • Prijs per uur €120,- p/u

Extra informatie

Gesprekken zijn gepland op 19 maart 2025.

  • 1. Binnen 1 werkdag reactie
  • 2. Introductie bij de opdrachtgever
  • 3. Aan de slag
WE REAGEREN ALTIJD BINNEN ÉÉN WERKDAG
  • We kijken goed naar je cv en gaan na in hoeverre je past bij de opdracht. Is er een match?
  • Ook kijken we naar je gewenste tarief. In hoeverre is dit concurrerend?
  • Zodra alle seinen op groen staan, starten we het offertetraject. Dat doen we alleen als we denken dat je een goede kans maakt om de opdracht binnen te slepen. 
  • Twijfelen we of er een match is? Dan hoor je dat binnen één werkdag van ons.

 

De opdracht sluit 11 maart 2025. We ontvangen graag je reactie uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum van de opdracht.
Inschrijven
Gegevens
Uurtarief
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Copyrights © 2025 All Rights Reserved by Juridisch ZZP