Jurist Belastingen

Gemeente Amsterdam
  • 24-36 uur p/w
  • Noord-Holland
  • Geen max. uurtarief
Midlance & Detachering
Sluit over -57 dagen
Inschrijven
  • Sluitingsdatum: 15 april 2025 om 08:00
  • Startdatum: 1 mei 2025
  • Einddatum project: 31-10-2025 met optie tot verlenging

Opdrachtomschrijving

Opdracht

In de functie van Jurist bij Belastingen ben je onderdeel van het dynamische team Juridische Zaken en Advies. Samen met jouw bevlogen collega’s pas je wet- en regelgeving toe op het terrein van lokale heffingen. Met jouw sterke sociale vaardigheden beïnvloed je meningen in rechterlijke procedures. Je stelt verweerschriften op voor het verdedigen van het gemeentelijk standpunt aan externe partijen. Je verzorgt de voorbereiding en uitvoering van zittingen. En je draagt bij aan de controle van de juridische kwaliteit van de producten van Belastingen.


Uiteraard ben je goed op de hoogte van ontwikkelingen binnen je vakgebied en deel je deze kennis met collega’s binnen de gemeentelijke organisatie.

 


Werkzaamheden

  • Bijdragen aan de voorbereiding en uitvoering van zittingen bij de rechtbank;
  • Het schrijven van verweerschriften en voeren van procedures voornamelijk voor parkeerbelasting;
  • Behandelen van minder complexe beroepszaken (enkelvoudige kamer);
  • Geven van fiscaal juridisch advies binnen de eigen dienst en aan andere gemeentelijke concernonderdelen (met focus op interne vragen en uitvoering gerelateerde vragen);
  • Bijdragen aan kennisoverdracht op het werkterrein.

Organisatie

Organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

 



De opdrachtgever:

Belastingen levert samen met de Amsterdammers, Weespers en ondernemers een belangrijke financiële bijdrage aan de stad Amsterdam. De teams die bij Belastingen werken dragen bij en zorgen voor de heffing en inning van de verschillende gemeentelijke belastingen. Een belangrijke taak die grote zorgvuldigheid vraagt. Met het belastinggeld zorgen we voor het dagelijks gebruik van gemeentelijke voorzieningen. Denk aan de straat, het riool, de openbare verlichting of afvalinzameling. Of investeringen in projecten op het gebied van onderwijs, speeltuinen, cultuur of sport. Zo zorgen we er samen voor dat gemeente Amsterdam een fijne plek is om te wonen, recreëren en werken.



Belastingen is volop in beweging. We zetten in op begrijpelijke, toegankelijke en betrouwbare communicatie. We werken steeds meer datagedreven en hebben oog voor sociaal incasseren.
Zo ontwikkelen we ons steeds meer naar een buitengerichte en innovatieve organisatie. Een prachtige organisatie met volop kansen en mogelijkheden voor mensen die hun nek durven uit te steken!

Midlance constructie

Met onze Midlance constructie hebben wij de perfecte oplossing en profiteer je van:

  • Behoud je ondernemerschap
  • Pensioenopbouw en vakantiedagen
  • Geen risico op schijnzelfstandigheid (Wet DBA-proof!)
  • Basissalaris van €2.500 bij geen opdracht 

Werk als zelfstandige, maar mét zekerheid! Klik hieronder en ontvang meer informatie over onze Midlance constructie.

 

Lees meer

(opleidings)eisen

  • hbo

Wensen

KO eisen

  • Je bent in het bezit van een erkende HBO diploma, bij voorkeur fiscaal recht;
  • Je bent op de hoogte en heeft kennis van relevante wet- en regelgeving, voorschriften en verordeningen;
  • Je hebt minimaal 1-3 jaar aantoonbare ervaring met het schrijven van verweerschriften en procederen met gemeentelijke belastingen, met name Parkeerbelasting;
  • Je hebt relevante ervaring met gemeentelijke belastingadministratie;
  • Je hebt ervaring met de Digitale Toegang voor de Rechtspraak.

Informatie

  • Aantal uur per week 24-36 uur
  • Van 1 mei 2025
  • Tot 31-10-2025 met optie tot verlenging
  • Geen max. uurtarief

Extra informatie

De gesprekken bij de gemeente zijn medio april gepland.

  • 1. Binnen 1 werkdag reactie
  • 2. Introductie bij de opdrachtgever
  • 3. Aan de slag
WE REAGEREN ALTIJD BINNEN ÉÉN WERKDAG
  • We kijken goed naar je cv en gaan na in hoeverre je past bij de opdracht. Is er een match?
  • Ook kijken we naar je gewenste tarief. In hoeverre is dit concurrerend?
  • Zodra alle seinen op groen staan, starten we het offertetraject. Dat doen we alleen als we denken dat je een goede kans maakt om de opdracht binnen te slepen. 
  • Twijfelen we of er een match is? Dan hoor je dat binnen één werkdag van ons.

 

De opdracht sluit 15 april 2025. We ontvangen graag je reactie uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum van de opdracht.
Inschrijven

Let op! Dit betreft een midlance vacature, geen ZZP opdracht.

Gegevens
Uurtarief
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Copyrights © 2025 All Rights Reserved by Juridisch ZZP