Medewerker Burgerzaken

Gemeente Bunnik
  • 24 uur p/w
  • Utrecht
  • Geen max. uurtarief
Sluit over 1 dag
Inschrijven
  • Sluitingsdatum: 3 juli 2025 om 09:00
  • Startdatum: 15 juli 2025
  • Einddatum project: 4.5 maand met optie tot verlenging 3 maanden

Opdrachtomschrijving

Opdracht
Jij speelt een essentiële rol in de belangrijkste dag van burgers, het Huwelijk! Organiseren, coördineren, uitzoeken, effectief communiceren en plannen. Dit zijn competenties waar jij in uitblinkt of in uit gaat blinken. In deze mooie functie ben jij namelijk het eerste aanspreekpunt voor bruidsparen en zorg jij ervoor dat alles administratief in orde is. Maar daar houdt het niet op. Bij kosteloze huwelijken mag jij de huwelijken ook voltrekken als ambtenaar van de burgerlijke stand en zorg jij dat de burgers met een brede glimlach weer de gemeente verlaten.

Essentieel ben je ook voor vestigingen vanuit het buitenland. Jij kent de rechten en plichten van de burger voor de inschrijving in het BRP-systeem en zorgt voor de administratieve afhandeling.

Je voert onder andere de volgende werkzaamheden uit:

  • het eerste aanspreekpunt zijn voor bruidsparen, het coördineren van trouwlocaties en de BABS’en, administratieve ondersteuning bieden bij huwelijken. Zelf optreden als ambtenaar van de burgerlijke stand.
  • behandelen van vestigingen vanuit het buitenland, naturalisaties en toepassen van internationaal privaatrecht met betrekking tot de burgerlijke stand en de Basisregistratie Personen (BRP).
  • bijdragen aan de jaarlijkse wettelijk verplichte zelfevaluaties op burgerzaken en het meehelpen met de organisatie van diverse verkiezingen.

Organisatie

Organisatie
Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik bouwen voor elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.

Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.

Midlance constructie

Met onze Midlance constructie hebben wij de perfecte oplossing en profiteer je van:

  • Behoud je ondernemerschap
  • Pensioenopbouw en vakantiedagen
  • Geen risico op schijnzelfstandigheid (Wet DBA-proof!)
  • Basissalaris van €2.500 bij geen opdracht 

Werk als zelfstandige, maar mét zekerheid! Klik hieronder en ontvang meer informatie over onze Midlance constructie.

 

Lees meer

(opleidings)eisen

  • HBO

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker burgerzaken (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het organiseren van huwelijken en het voltrekken daarvan binnen een gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met een burgerzakensysteem in verband met de uitvoering van de werkzaamheden (20 punten).
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau; (10 punten)

KO eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een maximum uurtarief van € 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee Flextender;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker burgerzaken bij een gemeentelijke organisatie.

Informatie

  • Aantal uur per week 24 uur
  • Van 15 juli 2025
  • Tot 4.5 maand met optie tot verlenging 3 maanden
  • Geen max. uurtarief

Extra informatie

Werkdagen
De opdracht wordt flexibel vervuld, dat wil zeggen in nader overleg met elkaar worden de werkdagen bepaald. Hybride werken is mogelijk.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 9 juli van 14.00 uur tot 18.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

  • 1. Binnen 1 werkdag reactie
  • 2. Introductie bij de opdrachtgever
  • 3. Aan de slag
WE REAGEREN ALTIJD BINNEN ÉÉN WERKDAG
  • We kijken goed naar je cv en gaan na in hoeverre je past bij de opdracht. Is er een match?
  • Ook kijken we naar je gewenste tarief. In hoeverre is dit concurrerend?
  • Zodra alle seinen op groen staan, starten we het offertetraject. Dat doen we alleen als we denken dat je een goede kans maakt om de opdracht binnen te slepen. 
  • Twijfelen we of er een match is? Dan hoor je dat binnen één werkdag van ons.

 

De opdracht sluit 3 juli 2025. We ontvangen graag je reactie uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum van de opdracht.
Inschrijven
Gegevens
Uurtarief
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Copyrights © 2025 All Rights Reserved by Juridisch ZZP