Medewerker Openbare Orde & Veiligheid

Gemeente Baarn
  • 24 uur p/w
  • Utrecht
  • Geen max. uurtarief
Midlance & Detachering
Sluit over 4 dagen
Inschrijven
  • Sluitingsdatum: 7 mei 2025 om 09:00
  • Startdatum: 29 april 2025
  • Einddatum project: 5 maanden na start met 2 maal 2 maanden optie tot verlenging

Opdrachtomschrijving

Opdracht 

Als beleidsmedewerker Openbare Orde en Veiligheid weet je van aanpakken, je bent gericht op  samenwerking en kan goed functioneren in een team. Je bent politiek sensitief en kan goed omgaan met alle niveaus binnen de gemeentelijke organisatie. Je hebt een klantvriendelijke en dienstverlenende instelling, kan snel schakelen en je kijkt verder dan je eigen vakgebied.  

 

Je bent analytisch ingesteld, je kunt helder formuleren en weet duidelijk de mogelijkheden en onmogelijkheden over te brengen. Je werkt resultaatgericht en neemt indien nodig besluiten. Ook onder druk ben je in staat effectief te blijven functioneren en je weet in een hectische omgeving het overzicht te behouden. De beleidsmedewerker is op dit vakgebied doorgaans eerste adviseur van de burgemeester en de driehoek.

 

De beleidsmedewerker :  

  • Signaleert en analyseert maatschappelijke en politieke ontwikkelingen en veranderende wetgeving op het terrein van OOV en betrekt actief externe partners en interne collega’s bij de opstelling van beleid;  
  • Adviseert over de uitvoering van beleid op het gebied van OOV en zogenaamde Bijzondere wetten;  
  • Draagt zorg voor een aantal praktische uitvoeringsaspecten; 
  • Verzorgt de afstemming met relevante partners op het terrein van OOV; 
  • Is aanspreekpunt voor de externe (veiligheids-)partners.  

 

 

Competenties 

  • Je bent collegiaal en enthousiast en je hebt een klant- en servicegerichte instelling; 
  • Je werkt efficiënt; 
  • Je bent tactvol, assertief en je bent representatief; 
  • Je bent flexibel inzetbaar; 
  • Je bezit goede contactuele eigenschappen; 
  • Je hebt kennis van en ervaring in het adviseren van het bestuur/burgemeester.

Organisatie

Organisatie

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie. 

 

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. 

 

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.  

Midlance constructie

Met onze Midlance constructie hebben wij de perfecte oplossing en profiteer je van:

  • Behoud je ondernemerschap
  • Pensioenopbouw en vakantiedagen
  • Geen risico op schijnzelfstandigheid (Wet DBA-proof!)
  • Basissalaris van €2.500 bij geen opdracht 

Werk als zelfstandige, maar mét zekerheid! Klik hieronder en ontvang meer informatie over onze Midlance constructie.

 

Lees meer

(opleidings)eisen

  • hbo

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting van Integrale Veiligheid – Veiligheidsmanagement (25 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker openbare orde en veiligheid bij een gemeente (25 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met strategische advisering van bestuurders (25 punten); 
  • Aantoonbare werkervaring bij relevante partijen in het OOV domein (15 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 mei 2025 (10 punten).

KO eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke overheid op het thema openbare orde;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.

Informatie

  • Aantal uur per week 24 uur
  • Van 15 mei 2025
  • Tot 5 maanden na start met 2 maal 2 maanden optie tot verlenging
  • Geen max. uurtarief

Extra informatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 13 mei 2025 in de ochtend.

Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.

  • 1. Binnen 1 werkdag reactie
  • 2. Introductie bij de opdrachtgever
  • 3. Aan de slag
WE REAGEREN ALTIJD BINNEN ÉÉN WERKDAG
  • We kijken goed naar je cv en gaan na in hoeverre je past bij de opdracht. Is er een match?
  • Ook kijken we naar je gewenste tarief. In hoeverre is dit concurrerend?
  • Zodra alle seinen op groen staan, starten we het offertetraject. Dat doen we alleen als we denken dat je een goede kans maakt om de opdracht binnen te slepen. 
  • Twijfelen we of er een match is? Dan hoor je dat binnen één werkdag van ons.

 

De opdracht sluit 7 mei 2025. We ontvangen graag je reactie uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum van de opdracht.
Inschrijven

Let op! Dit betreft een midlance vacature, geen ZZP opdracht.

Gegevens
Uurtarief
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Copyrights © 2025 All Rights Reserved by Juridisch ZZP