Secretaris Bezwaarschriftencommissie

Gemeente Landsmeer
  • 20 uur p/w
  • Noord-Holland
  • Geen max. uurtarief
Sluit over -46 dagen
Inschrijven
  • Sluitingsdatum: 25 maart 2025 om 09:00
  • Startdatum: 17 maart 2025
  • Einddatum project: 12 maanden na start met 3 maal 6 maanden optie tot verlenging

Opdrachtomschrijving

Opdracht

Wij zijn op zoek naar een professional die de rol als ambtelijk secretaris van de externe, onafhankelijke bezwaarschriftencommissie invult, zodat de rechtsbescherming van onze inwoners gewaarborgd blijft. De secretaris vormt het aanspreekpunt voor de leden van de commissie, onze inwoners en de ambtelijke organisatie. De bezwaarschriftencommissie behandelt bezwaarschriften op een zeer breed terrein: ruimtelijke ordening, algemeen bestuursrecht, vergunningverlening, handhaving, subsidies, de Woo, de AVG, het sociaal domein, horeca & evenementen etc.

 

De bezwaarschriftencommissie houdt circa eens in de maand een hoorzitting. Deze hoorzittingen zijn gepland op de dinsdag- of woensdagavond. Je vervult daarbij de rol van secretaris van de bezwaarschriftencommissie. Je ondersteunt de commissievoorzitter en commissieleden op een proactieve en professionele wijze zowel procedureel als inhoudelijk. De bezwaarschriftencommissie brengt advies uit aan het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad of de burgemeester.

 

De werkzaamheden van de secretaris bestaan voornamelijk uit:

  • Het op orde brengen van het dossier;
  • Als onafhankelijk gesprekspartner pre-mediationgesprekken voeren met bezwaarmaker(s) en vertegenwoordiger van het bestuursorgaan en hiervan waar nodig verslag opstellen;
  • Voorbereiden van de hoorzitting (ontvangstbevestiging sturen, ontvankelijkheid toetsen, inplannen zittingen, uitnodigingen zittingen versturen etc.);
  • Optreden als secretaris tijdens de zitting van de (externe onafhankelijke) bezwaarschriftencommissie (gemiddeld 1x per maand op dinsdag- of woensdagavond);
  • Notuleren van de hoorzittingen en deelnemen aan de beraadslaging van de bezwaarschriftencommissie;
  • Bewaken van termijnen waarbinnen bezwaarschriften moeten worden afgehandeld;
  • Het opstellen van een concept advies van de bezwaarschriftencommissie en dit in verdere afstemming met de bezwaarschriftencommissie tot een definitief advies maken;
  • Het in overleg met de bezwaarschriftencommissie opstellen van een jaarverslag;
  • Het onderhouden van het contact met de organisatie over het dossier, de termijnen en het advies.

Organisatie

Werken bij de gemeente Landsmeer is werken in een gemeente met grote ambities: korte lijnen, informele werkrelaties en grote onderlinge verbondenheid. Met het organisatie ontwikkelplan zijn we gestart om als organisatie in te spelen op veranderingen waarbij we investeren in onze medewerkers, die veel ruimte krijgen om zich verder te ontwikkelen. Van onze medewerkers vragen wij dat zij actief meedenken en werken aan zowel de eigen ontwikkeling als die van de organisatie. Hiertoe biedt de gemeente Landsmeer alle kansen om jezelf te blijven ontwikkelen, nieuwe werkwijzen te ontdekken en te implementeren. Resultaatgerichtheid, verantwoordelijkheid, pro activiteit, verbinden en communicatie zijn hierbij onze sleutelwoorden.

Midlance constructie

Met onze Midlance constructie hebben wij de perfecte oplossing en profiteer je van:

  • Behoud je ondernemerschap
  • Pensioenopbouw en vakantiedagen
  • Geen risico op schijnzelfstandigheid (Wet DBA-proof!)
  • Basissalaris van €2.500 bij geen opdracht 

Werk als zelfstandige, maar mét zekerheid! Klik hieronder en ontvang meer informatie over onze Midlance constructie.

 

Lees meer

(opleidings)eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO niveau in de richting van rechten (Staats- en bestuursrecht).

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met premediation in de afgelopen 3 jaar (licht dit duidelijk toe in het cv) (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van een vergelijkbare opdracht in een kleine gemeente met een onafhankelijke bezwaarschriftencommissie in de afgelopen 3 jaar (35 punten);
  • Een uurtarief van maximaal € 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten én platform fee (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de systemen Decos-Join voor zaakgericht werken én I-babs voor vergaderingen (10 punten).

KO eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris bij een bezwaarschriftencommissie binnen de gemeentelijke overheid;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO niveau in de richting van rechten (Staats- en bestuursrecht);
  • Beschikbaar per 1 mei 2025 voor 20 uur per week, gedurende de gehele opdracht.

Informatie

  • Aantal uur per week 20 uur
  • Van 1 mei 2025
  • Tot 12 maanden na start met 3 maal 6 maanden optie tot verlenging
  • Geen max. uurtarief

Extra informatie

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:
In overleg, maar beschikbaar in het gemeentehuis op de zittingsdagen, doorgaans op dinsdag- of woensdagavond (18 tot 22 uur).

  • 1. Binnen 1 werkdag reactie
  • 2. Introductie bij de opdrachtgever
  • 3. Aan de slag
WE REAGEREN ALTIJD BINNEN ÉÉN WERKDAG
  • We kijken goed naar je cv en gaan na in hoeverre je past bij de opdracht. Is er een match?
  • Ook kijken we naar je gewenste tarief. In hoeverre is dit concurrerend?
  • Zodra alle seinen op groen staan, starten we het offertetraject. Dat doen we alleen als we denken dat je een goede kans maakt om de opdracht binnen te slepen. 
  • Twijfelen we of er een match is? Dan hoor je dat binnen één werkdag van ons.

 

De opdracht sluit 25 maart 2025. We ontvangen graag je reactie uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum van de opdracht.
Inschrijven
Gegevens
Uurtarief
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Copyrights © 2025 All Rights Reserved by Juridisch ZZP