Senior vergunningverlener evenementen

Gemeente Staphorst
  • 32-36 uur p/w
  • Overijssel
  • Geen max. uurtarief
Hybride & Detachering
Sluit over -107 dagen
Inschrijven
  • Sluitingsdatum: 30 juni 2025 om 09:00
  • Startdatum: Z.s.m.
  • Einddatum project: 31-12-2025 met 3 maal 4 maanden optie tot verlenging

Opdrachtomschrijving

Opdracht

Als ervaren vergunningverlener evenementen ben je verantwoordelijk voor het beoordelen, coördineren en verlenen van vergunningen voor uiteenlopende evenementen binnen onze gemeente. Je speelt een sleutelrol in het waarborgen van veiligheid, leefbaarheid en naleving van wet- en regelgeving. Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan het verbeteren van interne processen én ondersteun je bij de ontwikkeling van toekomstgericht evenementenbeleid.

 

Wat ga je doen als ervaren vergunningverlener evenementen?

  • Je beoordeelt en behandelt aanvragen voor evenementenvergunningen, van risico-inschatting tot uiteindelijke vergunningverlening;
  • Je stelt risicoanalyses op en zorgt voor een zorgvuldige afweging van belangen op het gebied van openbare orde, veiligheid, gezondheid en milieu;
  • Je onderhoudt intensief contact met interne en externe partners, zoals politie, brandweer, GHOR, organisatoren en collega’s van andere afdelingen;
  • Je bewaakt de volledigheid van aanvragen en zet tijdig adviezen uit naar betrokken deskundigen;
  • Je signaleert knelpunten in het vergunningenproces en initieert en implementeert verbeteringen om de dienstverlening efficiënter en effectiever te maken;
  • Je levert een inhoudelijke bijdrage aan beleidsontwikkeling op het gebied van evenementen en vergunningverlening, bijvoorbeeld door het aandragen van praktijkervaring en verbetervoorstellen.

 

 

Competenties

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Je hebt een creatieve persoonlijkheid en bent initiatiefrijk. Daarnaast heb je een proactieve houding en ben je stressbestendig. Je kunt makkelijk schakelen tussen de diverse werkzaamheden en projecten zonder daarbij het overzicht te verliezen;
  • Klant- en servicegerichte houding: je bent toegankelijk in het contact en bereid om voor de klant een optimaal resultaat te bereiken;
  • In staat om je eigen werk goed te organiseren met uitstekende planningsvaardigheden;
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als in geschrift.

Organisatie

Organisatie

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

 

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Hybride constructie

Met onze Hybride constructie hebben wij de perfecte oplossing en profiteer je van:

  • Behoud je ondernemerschap
  • Pensioenopbouw en vakantiedagen
  • Geen risico op schijnzelfstandigheid (Wet DBA-proof!)
  • Basissalaris van €2.500 bij geen opdracht 

Werk als zelfstandige, maar mét zekerheid! Klik hieronder en ontvang meer informatie over onze Hybride constructie.

 

Lees meer

(opleidings)eisen

  • Hbo

Wensen

Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vergunningverlener evenementen bij een gemeente (40 punten);


Maximale reisafstand woon-werk 50 km rondom Staphorst (20 punten);


Aantoonbare werkervaring met IJvi software (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);


Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van processen op het gebied van vergunningverlening (benoem separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (20 punten).

KO eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vergunningverlener evenementen bij gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met de APV en bijzondere wetten (Bibob);
  • Je bent uiterlijk 1 augustus 2025 (eerder mag) voor 32 uur per week beschikbaar .

Informatie

  • Aantal uur per week 32-36 uur
  • Van Z.s.m.
  • Tot 31-12-2025 met 3 maal 4 maanden optie tot verlenging
  • Geen max. uurtarief

Extra informatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 8 juli 2025 om 09:00 uur, gelieve hier rekening mee te houden.

De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • 1. Binnen 1 werkdag reactie
  • 2. Introductie bij de opdrachtgever
  • 3. Aan de slag
WE REAGEREN ALTIJD BINNEN ÉÉN WERKDAG
  • We kijken goed naar je cv en gaan na in hoeverre je past bij de opdracht. Is er een match?
  • Ook kijken we naar je gewenste tarief. In hoeverre is dit concurrerend?
  • Zodra alle seinen op groen staan, starten we het offertetraject. Dat doen we alleen als we denken dat je een goede kans maakt om de opdracht binnen te slepen. 
  • Twijfelen we of er een match is? Dan hoor je dat binnen één werkdag van ons.

 

De opdracht sluit 30 juni 2025. We ontvangen graag je reactie uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum van de opdracht.
Inschrijven

Let op! Dit betreft een Hybride vacature, geen ZZP opdracht.

Gegevens
Uurtarief
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Copyrights © 2025 All Rights Reserved by Juridisch ZZP