Vergunningverlener en Secretaris intake- en omgevingstafel

Gemeente Haarlemmermeer (Hoofddorp)
  • 36 uur p/w
  • Noord-Holland
  • Geen max. uurtarief
Midlance & Detachering
Sluit over -4 dagen
Inschrijven
  • Sluitingsdatum: 10 juni 2025 om 12:00
  • Startdatum: 1 juli 2025
  • Einddatum project: 28-02-2026 met 1 jaar optie tot verlenging

Opdrachtomschrijving

Opdracht

Haarlemmermeer is een ambitieuze en snelgroeiende gemeente. We staan voor grote opgaven op het gebied van bouwen, duurzaamheid en het bieden van uitstekende dienstverlening aan onze inwoners en ondernemers. De samenleving verandert, en met de invoering van de Omgevingswet merken we een duidelijke toename van initiatiefnemers die hun ideeën willen verkennen voordat zij een omgevingsvergunning aanvragen. Dit biedt volop kansen én uitdagingen.

 

Om deze ontwikkelingen in goede banen te leiden, zoeken wij tijdelijke versterking voor het team Omgevingsvergunningen. Dit geeft ons niet alleen de ruimte om onze ambities waar te maken, maar ook om te leren en te bepalen hoe ons team er in de toekomst uit moet zien.

 

Voor deze opdracht zoeken we iemand die twee rollen combineert. De eerste rol betreft de rol als ‘secretaris van de intake- en omgevingstafel’ en de tweede de rol als ‘vergunningverlener’. Beide rollen vervul je in duo met collega’s uit het bestaande team Omgevingsvergunningen, zodat kennis gedeeld wordt en we samen bouwen aan een sterkere organisatie.

 

Minimaal 28 uur per week. Bij voorkeur 32-40 uur per week. Een parttime dag dient  gepland te worden op een woensdag of donderdag. Er wordt verwacht dat er minimaal 2 dagen per week op kantoor wordt gewerkt, vaste teamdag is maandag en de andere dag is flexibel te plannen a.d.h.v. activiteit op dinsdag, woensdag of donderdag.

 


Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

Als secretaris van de intake- en omgevingstafel ben je het aanspreekpunt voor ruimtelijke initiatieven die strijdig zijn met het Omgevingsplan. Je zorgt voor een soepel proces van voorbereiding, planning, advisering en terugkoppeling. Je houdt het overzicht, bewaakt de voortgang en zorgt dat adviezen van hoge kwaliteit zijn.

Verantwoordelijkheden als secretaris:

  • Je bereidt plannen voor en bespreekt deze met betrokkenen;
  • Je coördineert en begeleidt initiatieven voor verschillende belanghebbenden;
  • Je hebt contact met inwoners voor wie je hun initiatief begeleidt en voorziet hun van informatie bij hun (aan)vraag;
  • Je plant intaketafels, stelt de agenda op en nodigt deelnemers uit;
  • Je woont intaketafels bij en stelt een verslag van de adviezen op;
  • Je zorgt ervoor dat alle vraagstukken tijdig en volledig bij de juiste personen terechtkomen;
  • Je werkt actief aan de verdere professionalisering van onze processen en systemen.

 

Voor de tweede rol als vergunningverlener ben je verantwoordelijk voor het toetsen en afhandelen van (aan)vragen binnen de kaders van de Verordening Fysiek Domein. De focus ligt op gebruik van de openbare ruimte, bouwen en overige fysieke activiteiten. Voorbeelden van type aanvragen zijn: standplaats, uitweg, brandveilig gebruik van de openbare ruimte, kamperen en geluidsontheffing. Daarnaast handelt je ook (aan)vragen binnen de kaders van Woningbeleid zoals verhuurvergunning gerelateerd aan de Leegstandwet en Opkoopbescherming. Deze rol kenmerkt zich door de diversiteit van de werkzaamheden.

Verantwoordelijkheden als vergunningverlener:

  • Je neemt proactief zaken onder je hoede. Voor jouw zaken zorg je voor de vertaling van beleid naar toetsing en uitvoering;
  • Je bent hét aanspreekpunt voor de zaken die je behandelt, zowel intern naar adviseurs, als extern naar de aanvrager;
  • Je doet zelfstandig onderzoek, controleert op volledigheid, signaleert risico’s, toetst aanvragen aan het bestemmingsplan en beleidskaders, maakt besluiten op en communiceert helder jouw besluit;
  • Je bent samen met de teamjurist verantwoordelijk voor de afhandeling van bezwaar;
  • Je werkt actief aan de verdere professionalisering van onze processen en systemen;

 

 

Oplevering en resultaat

De opdracht wordt als succesvol afgerond beschouwd wanneer:

  • Kennis is geborgd bij gemeente Haarlemmermeer over de doorontwikkeling van processen, samenwerking, beleid etc. door procedure-/werkbeschrijvingen en training;
  • De toegewezen zaken volledig en naar tevredenheid zijn afgehandeld binnen de afgesproken termijn;
  • De afgehandelde zaken voldoen aan de gestelde kwaliteitscriteria en termijnen volgens wet- en regelgeving en gemeentelijk beleid;
  • De opdrachtgever heeft te allen tijde inzicht in de zaken die door de opdrachtnemer in behandeling zijn.

 

 

Competenties

  • Goed in het plannen en organiseren van processen;
  • Sterke communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk);
  • Proactieve en innovatieve houding;
  • Dienstverlenend ingesteld;
  • Inlevingsvermogen;
  • Goed gevoel voor bestuurlijk – ambtelijke verhoudingen.
  • Geen moeite om prioriteiten te stellen en gestructureerd te werken.

Organisatie

Organisatie

Bij Juridisch ZZP zetten we ons in voor professionals die excelleren in hun vakgebied en hun verantwoordelijkheid serieus nemen. Wij geloven dat goed zorgen voor onze mensen leidt tot succes voor het hele bedrijf. Met een transparant en rechtvaardig businessmodel belonen we deze generatie ZZP juristen naar behoren. We bieden meer autonomie, variatie en inkomsten, waardoor we een aantrekkelijke werkgever zijn voor hoogopgeleide specialisten. Ons sterke netwerk bestaat uit toegewijde professionals, waardoor wij de ideale partner zijn voor kennis en expertise.

Midlance constructie

Met onze Midlance constructie hebben wij de perfecte oplossing en profiteer je van:

  • Behoud je ondernemerschap
  • Pensioenopbouw en vakantiedagen
  • Geen risico op schijnzelfstandigheid (Wet DBA-proof!)
  • Basissalaris van €2.500 bij geen opdracht 

Werk als zelfstandige, maar mét zekerheid! Klik hieronder en ontvang meer informatie over onze Midlance constructie.

 

Lees meer

(opleidings)eisen

  • hbo

Wensen

Prijs; (30%)
Interview; (25%)
Aantoonbare werkervaring in de rol van secretaris; (5%)
Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke organisatie binnen het fysiek/ruimtelijk domein; (5%)
Aantoonbare werkervaring met de Omgevingswet; (5%)
Aantoonbare werkervaring als medewerker vergunningen Omgevingswet/WABO; (5%)
Kennis van bezwaarprocedures en juridische aspecten rondom vergunningen; (5%)
Aantoonbare ervaring met procesverbeteringen initiëren, leiden en behalen van de gewenste resultaten; (5%)
Ervaring met LEAN; (3%)
Aantoonbare ervaring met VTH systeem PowerBrowser; (3%)
Sterk in klantcontact, zowel met inwoners als ondernemers, met een servicegerichte en professionele houding; (3%)
Gevoel voor politieke verhoudingen en bekend met politiek-bestuurlijke besluitvorming en informatievoorziening; (3%)
Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 1 jaar kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden. (3%)

KO eisen

  • Hbo-werk- en -denkniveau;
  • Minimaal 1 jaar ervaring met ruimtelijke procedures en kennis van ruimtelijk beleid;
  • Vaardig met MS teams en/of Sharepoint;
  • Motivatie die aansluit op de opdracht

Informatie

  • Aantal uur per week 36 uur
  • Van 1 juli 2025
  • Tot 28-02-2026 met 1 jaar optie tot verlenging
  • Geen max. uurtarief

Extra informatie

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • 1. Binnen 1 werkdag reactie
  • 2. Introductie bij de opdrachtgever
  • 3. Aan de slag
WE REAGEREN ALTIJD BINNEN ÉÉN WERKDAG
  • We kijken goed naar je cv en gaan na in hoeverre je past bij de opdracht. Is er een match?
  • Ook kijken we naar je gewenste tarief. In hoeverre is dit concurrerend?
  • Zodra alle seinen op groen staan, starten we het offertetraject. Dat doen we alleen als we denken dat je een goede kans maakt om de opdracht binnen te slepen. 
  • Twijfelen we of er een match is? Dan hoor je dat binnen één werkdag van ons.

 

De opdracht sluit 10 juni 2025. We ontvangen graag je reactie uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum van de opdracht.
Inschrijven

Let op! Dit betreft een midlance vacature, geen ZZP opdracht.

Gegevens
Uurtarief
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Copyrights © 2025 All Rights Reserved by Juridisch ZZP